Tuesday, January 10, 2012

student power?

Quoted Badrul Hisham,

" Ramai budak-budak yang lantang, berkobar-kobar berteriak fasal student power, kebebasan akademik, bla bla bla, masa jadi student je tu. Bila dah kerja, semua senyap jadi tikus. Masing-masing tak berapa nak bersuara. Takut hilang kerja punya pasal. "

Aku rasa, pretty damn right. Masa belajar, semua jadi singa, nak tegakkan hak mahasiswa. Bila dah kerja, menikus dalam lubang je.

Nasihat kepada brader-brader, aweks-aweks yang duk berteriak nak bebas. Habiskan study dulu. Dah grad, pulun la nak pulun gila-gila hak kebebasan, politik bagai. Kalau study tak habis macam mana lu orang nak survive? Dah kena tendang u, jangan harap la nak masuk balik. Kalau diri sendiri tak boleh nak survived, macam mana ko nak tegakkan hak orang lain.

Lagipun aku rasa, tak rasa terkongkong sangat pun dalam universiti sekarang. Bebas je. Mungkin aku tak faham. Mungkin aku bodoh dalam hak kebebasan. Tapi aku tak silap step. Jangan obses sangat. Apa-apapun belajar dulu. Strategi mesti ada. Jangan act guna kepala otak. Guna kepala lutut lain kali. Hahaha.



style dia best. guna kepala lutut.

3 comments:

Muhammad Zulkarnain said...

tu cara2 student2 hk stress wt fyp cr ketenangan...hahaha

Anonymous said...

x puas hati gi je bakar2 bg pak gad makan asap. pastu balik bilik,tido.bgun tido, mandi smbil nyanyi kuat, pastu g makan. puas hati.

d9saphire@blogspot.com said...

ni baru best.. ske ske2...ni br WNF...muahahah