Saturday, August 27, 2011

raya

Bukak je fb, tengok status member-member pasal raya. Bukak twitter, pun pasal raya. Raya, raya, raya. Sume duk potpet pasal raya la, biskut raya la, jem la. Macam-macam. Dalam blog pun cite pasal raya. Dah bape hari duk dengar lagu raya. Bernanah dah telinga aku ni. Orang len duk sibuk kemas barang nak balik beraya.

Tapi aku? Nah. Tak layan menda-menda camni. Tak amik port pasal biskut, kuih raya bagai. Tak peduli pasal baju raya bape pasang, seluar jean bape helai aku beli. Macam dak kecik je semua tu. Aku ni da besar. Bukan budak-budak lagi. Ye dak?

Cheh. Padahal takleh beraya kat umah. Blah la. Tak amik port pasal sume menda tu konon. Pigidah. Padan muka sendiri kena raya kat tempat orang. Boo!




Amaran: Jangan sape sebut pasal raya depan aku kalau taknak tapak kasut melekat kat perut! Damn. Fullstop.













p/s: time kat UTM setiap tahun sebelum raya, mesti gi cari jeans ngan Zes kat CS. Fuhh. Memori daun pisang sungguh

2 comments:

Ummul said...

Uhh..tp kenapa tak beraya dekat rumah?

naqib faiz said...

bukan xnak. xdpt. bebanan kerja mendesak. haha