Monday, March 26, 2012

UTM Sekudai





Seperti dalam resume, aku ni graduan UTM. Tapi sejak dari zaman forecast, masuk first year sampai dah habis aku tak pernah serius belajar. Aku hanya serius main-main saje. Aku ingat lagi nasihat mak aku masa mula-mula masuk u, " Lu kalau nak main masa u, main betul-betul, jangan main-main. Masa main tak boleh main-main.". Tu la pesanan yang masuk dalam kepala hotak aku. Pesanan lain aku layan tak layan.

Seperti kebiasaan anak durhaka, pesanan tu aku ingkar gak. Aku main tapi still main-main. Aku rasa sumpahan aku sejak forecast lagi. Duk dalam UTM memang auto jadi pemalas. Nak bukak buku rasa macam berat gila vavi. Kalau bab berjalan, ringan je kaki gua melangkah. Sepanjang duk UTM takde menda pun yang serius. Semua main-main. Hatta dalam gua mimpi pun boleh masuk kelibat member-member yang semuanya syaiton-syaiton perangainya.

Tapi alhamdulillah, gua berjaya grad. Lepas grad, gua still rindu zaman main-main kat UTM. So, weekend haritu gua pergi main-main kat UTM. Thanks Amil, Capt, Najmee, Na Qa, Nina, Ema, Peah, Diana, budak-budak tenis, sebab sudi bermain-main dengan aku. Nanti aku dah kurus aku pergi lagi.










2 comments:

d9saphire@blogspot.com said...

tak dan naklepaking lamew2 kan.. sile keje leklok yerk.. muahaha.. thnx tu zaty aand amy.. sebab korang mai.. baru kuo ngan ema peah diana jugak! loike

azri_malaya said...

xpayah cek iq, tengok muke pun tahu