Tuesday, February 28, 2012

a pessimistic joke maybe


Tun, you're only joking rite? I suspect la kan you suffers Alzheimer kot. Just my short opinion. Aku respek dengan keupayaan Tun dulu masa menjadi PM. Boleh membangunkan negara dengan pemerintahan tegas dan sesetengah orang kata kejam. Yet, you have made it all happened. Petronas. SIC. KLCC. Putrajaya. Cyberjaya. Banyak lagi. Tak tersebut. Aku hargai kejayaan dan pencapaian yang Tun buat. Bagi aku Tun adalah  the best of the best, so far. 

Tapi bila Tun komen pasal hudud, kenapa jadi macam tu sekali wahai pemimpin yang agak aku kagumi? Mana sifat rasional keagamaan mu? Kita kadang-kadang jangan cakap kalau kita tak tahu. Kalau tahu, cakap bila perlu. Bila kita tak tahu, kita bertanya. Jangan main sebat saja. Kalau bertanya ada adabnya. Bertanya pada yang mengatahui. Yang alim. Bak kata Tuan Guru Haji Hadi, kalau nak tahu pasal ilmu getah, jangan tanya pakar kelapa sawit. Aku tak tahu. 

Yang sang penanya soalan pun agak kelutut gak la. Biar lah kena dengan orangnya kalau hendak bertanya. Sama je dengan wartawan yang tanya apa pandangan tentang hudud kat artis-artis. Nak tahu pasal buat laksa tapi tanya ane tebar roti canai. Pe ke bengapnya yob. Spoil. 









5 comments:

Nina said...

aku sampai tak sanggup nak tahu hal pasal hukum hudud yang tun ckp weyh.. serius.. sebab aku mmg respect dye .. so.. aku tak nak pikir negative pasal dye.. langakah terbaek.. tak yah bace... boley ker mcm tuh.. tapi nanti jadi manusia tak peka kan.. camne nih!

naqib faiz said...

bukan masalah pikir negatif ke tak. dia cakap direct kan?

zahrotussita said...

ane! cmne nk tebar roti?

naqib faiz said...

agak celaka la lu.. hahahaha

azri_batu said...

teh tarik dua ane