Wednesday, May 30, 2012

suwey



Tadi lepas lunch, aku buat kerja rutin aku. Explorace cari kain sape dapat dulu. Selit-selit jugak dengan push production. Tapi harini aku spesel sikit. Angin kus-kus aku tak berapa nak elok sebab kena bebel ngan si kepala kecik. Hangin aku, aku bawak sampai ke bawah. Silap besor la sape buat taik ngan aku kali ni.

Dah ready nak mengamok kat sape-sape yang buat sial dengan aku. Bila lagi aku nak tunjuk power kan. Dah sebulan aku keje, masing-masing nak pijak aku punya kepala. Ini takleh jadi. Aku kena jadi kepala angin sikit ni. Nanti ko.

Sampai kat finishing section, aku tengok troli aku tak gerak lagi. Memang nak kena mamat vietnam ni. Aku suruh pagi tadi, ko buat tak endah ye. 

Aku nampak dia steady je duk main air gun kat celah mesin. Apa lagi, keluar la suara bak guruh aku. Aku jerit panggil dia. Dia buat tak tau. Pandang pon idak. Panggil sekali lagi. Sama je respon. Chilake mamat ni. 

"Woi, datang sini tarik ini troli sial! Aku cakap sekali ko tak dengar. Malas macam babi!" 

Sekali dia pusing kepala dia 180 darjah, mata dia dah merah. Aku tengok tangan dia dah menggeletar. Bukan vietnam tu. Sekali big boss merangkap manager kilang la pulak. Muka, stail rambut sebijik sama kalau tengok dari belakang. 

"Apa lu mau?! Jerit-jerit macam olang gila! Dah lama keja ka?! Cilaka punya olang"

Sial. Aku dah silap sound orang la pulak. Mencicit aku lari menyorok celah A-frame. Tobat aku tak buat kepala angin dah lepas ni. 

Rupanya si vietnam chilaka tu belakang aku selama ni. Dia tengok je aku maki big boss. Dia senyum. Aku pun senyum.