Tuesday, March 15, 2011

train trip+wedding=havoc gile!

Holla everybody! How's your day? Is it going well? No? At least my days run as smooth as baby's butt although encounter few ups and downs. Well, that's life. I'm happy with my life right now. I have the bestest, craziest, sengal-est, masuk air-est friends in this universe. Haha. So delighted till I smile myself when thinking of them. Is it great? Hell yeah. It is great.

Last weekend antara weekend yang sempoi bagi aku. Ye la. Bukan setakat lepak ngan member-member je, ngan family sekali tu. Actually kakak aku kawen and kawan-kawan aku yang 3 orang tuh follow sekali. Kitorang naik train wok. Lompat train lagi. 'Lompat' here means we aboard the train illegally. Naik takde tiket la senang. Duk merempat je dalam train tu. Sadis gila. Nasib baik 2 girls ni kental. Iron lady. Ada sekali tu kitorang tidoq kat gerabak katil. Tengah syok tidur, tiba-tiba kena gegar dengan pakcik tiket. Kena maki hamun pulak tu. Takleh ka cakap elok-elok sikit. Panas je. Dengan muka merah tahan malu ngan tahan marah, kitorang berlalu dengan sayunya keluar dari gerabak tuh. Last-last merempat tepi pintu. Tidur atas lantai. Kebas bontot. 14 jam tu.

Sampai kat Wakaf Bharu kitorang naik teksi gerak ke Kota Bharu (KB). Muka Ain ngan Nina serius tak boleh blah. Tak taula excited ke apa. Naik teksi Mercedes. Haa. Siapa cakap Kelantan mundur? Teksi guna Mercedes. Tempat lain ada ke? Haha. Pastu pusing-pusing KB. Jalan ikut sedap je. Al maklumla tour guide tak bertauliah. Sori guys, aku tak berapa tau tempat best kat situ. Haha. Breakfast kat pasar, jalan-jalan kat bazar. Tu je la. Nothing interesting. Pastu ambik bas pergi Jerteh. Kesian aku nengok Ain, Amir n Nina. Muka seposen je dalam bas tu. Letih sangat kot.

Sampai kat umah, lepas makan terus kena kerahan tenaga. Angkat itu la. Angkat ini la. Buat itu la. Buat ini la. Sampai la hari kawen. Straight buat kerja. Kesian gak dak-dak ni. First time datang rumah terus kena buat kerja. Time kakak aku buat outdoor photoshooting, baru la diorang boleh enjoy sikit. Main kat pantai. Syok sangat ambik gambar lompat sampai kamera, handset, videocam n speedlight kena sapu dengan ombak. Aku tak tahu la it's worth or not. But I know for certain, we're having a great time that evening. Woot. Ok, aku dah malas nak tulis panjang-panjang. Let the pictures tell the tales.





That's all story aku kali ni. Apa-apa pun wedding kakak aku jadi lagi happening sebab ada korang semua. Korang memang awesome! "Memories may fade as the years go by but they won't age a day." I'll treasure it guys and never let it'll fade away. Adios. Assalamualaikum. Peace, no war!


p/s: sori guys sebab tak dapat bawak pergi makan sup belut ngan air panas. next time ok. ahaha

2 comments:

d9saphire@blogspot.com said...

uhuhuh,,, aku sgt sukew n enjoy the trips.. plus family ko mmg masyuk abes.. plus aku mmg sukew ler ayat ko.. hihihi.. last but not least.. memory will/may fade away as the years goes by, BUT they wont age.. hopefully taw.. i'll treasure it too.. t bak kate ain.. dye nak jadi pengapit waktu ko kawen.. aku nak jadi photographer tak btauliah k...

oh MY.. pnjangnye... sorry2

Ain Jacobi said...

suke.suke.AIH...sangat suke p umah ko.dpt xperince. dpt knai ngn family ko. even xpat mkn sup belut o pape. sriusly xnyesal ikut balik umah ko. =))))